Alla inlägg under juni 2011

Av Håkan Marklund - 13 juni 2011 21:37

Hej

Jag har hållit på med musik, lite av och till, i drygt 30 år.

Under denna tid har det hunnit bli en del låtar.


På senare tid har jag också fått möjligheten att spela in mina låtar.

Det är ju inte så speciellt proffesionellt med en hemmastudio ... och så...  men det är ju en hobby och himla kul. Tycker jag.



Och jag börjar bli gammal, tror jag, och månar därför lite extra för mitt och vårt arv.

Dels mitt egna personliga arv, men även mitt/vårt gemensamma språkliga arv – Skelleftebonskan.


Och detta har medfört att jag har börjat  skriva låtar just på skelleftebonska.

Och det är, i princip, alla möjliga och omöjliga musiktyper:allt i spannet från lugna visor, jazzlåtar …till min stora personliga favorit – heavy metal.

 

Jag tänkte nu att jag skulle s.a.s ”komma ut” och börja publicera några av de låtar som jag/vi har gjort, på YouTube.

I ett första ”släpp” så ingår följande låtar


Voorn , en lugn visa som är en hyllning till våren, den vårvinter som är så speciell här uppe i norr. Det är min äldsta flicka som sjunger, och jag som spelar gitarr.

http://www.youtube.com/watch?v=A2nA4r3tfn8


Parasitn, Den första låten som jag släpper i den unika ”Bonn-Metall”-genren. (… ja, eller SkellHell-Metal, som man kanske också skulle kunna kalla det )

Ni kan nog ana  låten handlar om ! Det är jag som sjunger (eller hur man ska benämna det) och spelar gitarr. Trumkompet är en tråkig trummaskin.

http://www.youtube.com/watch?v=FxNJu0M_Dvc

 

Jig å N Emrik, är också en ”Bonn-Metall”–låt. Den handlar om mig och min bästa kompis, när vi växte upp i Österjörn (han heter inte Emrik, men får ändå heta det i låten …konstnärlig frihet, ni vet …). Samma här, Det är jag som sjunger och spelar alla gitarrer. Trummaskin.

http://www.youtube.com/watch?v=ha6njACTHMM


--

Lyssna gärna, och ge mig era synpunkter!

Och, hörrni, Det är Helt OK att ”såga” musiken om ni inte tycker om den . ;-)


Och, jo jag vet … skelleftebonska och heavy metal hör inte ihop … eller … ? :-)


/Håkan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards