Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Boost

Av Håkan Marklund - 6 augusti 2011 12:34

Hej,

Notera! Texterna på alla mina låtar (både på skelleftebonska och svenska) hittar man om man klickar på ”Visa Mer” i YouTube.

--


Efter intervjun i Norran http://norran.se/noje/article1172033.ece  så har det har blivit en lite oväntad boost vad gäller mina låtar,

  • Parasitn har nu drygt 1700 visningar på YouTube, och 
  • Voorn och Jig å n’Emrik har c:a 300 lyssningar vardera!

Jättekul!

Hade jag vetat att det skulle bli så många som skulle lyssna på mina låtar, så skulle jag ha lagt upp låtarna med lite bättre inspelningar…   


--

Jag törs lova att ingen tidigare har gjort heavy metal på skelleftebonska, så man kan nog lugnt säga att jag hittat en alldeles egen nisch inom musiken.


Och man kan också allvarligt fundera på mitt nisch-val – Jag tror att det är en mycket snäv krets med människor som tilltalas av denna typ av musik – kombinationen hårdrock på en utdöende dialekt.

Det verkar f.ö vara medelålders män 45+ som verkar tycka bäst om denna kombination, om man nu analyserar lyssnarsstatistiken på YouTube.


--

Jag har ett antal låtar som jag ännu inte är riktigt klar med, men jag kommer nog att släppa dem nu under hösten.


…Om jag vågar …   


/Håkan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Håkan Marklund - 12 september 2013 22:12

Hej Alla Det är nu nästan 2 år sedan det hände något på denna blogg – men plötsligt så händer det! Nu, tänkte jag, nu öppnar jag bloggen, och skriver  lite i den...   -- I kväll fick vi låna replokal, på Mullberget, Skellefte, och lit...

Av Håkan Marklund - 23 oktober 2011 13:13

Hej   Notera! Texterna på alla mina låtar (både på skelleftebonska och svenska) hittar man om man klickar på ”Visa Mer” i YouTube. --   Det är nu dags för ytterligare ett släpp. Husqvarna 65 är en hyllning till pappa Kurts fa...

Av Håkan Marklund - 16 oktober 2011 17:13

Hej   Notera! Texterna på alla mina låtar (både på skelleftebonska och svenska) hittar man om man klickar på ”Visa Mer” i YouTube. --   Det är nu dags för ytterligare ett släpp.   Missnträsk , en Metall-låt som handlar om De...

Av Håkan Marklund - 10 september 2011 20:16

Hej   Notera! Texterna på alla mina låtar (både på skelleftebonska och svenska) hittar man om man klickar på ”Visa Mer” i YouTube. --   Det är nu dags för ett andra släpp.   Vattn över stain , en låt som handlar om Älven, li...

Av Håkan Marklund - 13 juni 2011 21:37

Hej Jag har hållit på med musik, lite av och till, i drygt 30 år. Under denna tid har det hunnit bli en del låtar.   På senare tid har jag också fått möjligheten att spela in mina låtar. Det är ju inte så speciellt proffesionellt med en hem...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards