Alla inlägg den 12 september 2013

Av Håkan Marklund - 12 september 2013 22:12

Hej Alla

Det är nu nästan 2 år sedan det hände något på denna blogg – men plötsligt så händer det!

Nu, tänkte jag, nu öppnar jag bloggen, och skriver  lite i den...

 

--

I kväll fick vi låna replokal, på Mullberget, Skellefte, och lite grejjer av Ronny Wikbergs son och hans band Enemy Within - Tackar!

 

Vi som spelade till oss en tjutande tinnitus  var Ronny(bas), jag(gitarr, och nån slags sång) och Tobbe Burström(trummor).

 

Och ...Alltså … när jag räknar efter, så är det för första gången detta årtusende, första gången på 27 år (!), som jag spelat tillsammans med Tobbe!  

 

--

Ronny är ju en av 4 som spelade i Glommersbandet Squetters (en kvarts Squetters)

Jag och Tobbe är ju 2 av 4 som spelade i Jörnsbandet Thorn (hälften)

 

Så  därför har vi redan ett givet namn på vår konstellation – ’n halv kvarting’

--

 

Förutom en klassisk uppvärmning , Breaking the Law, så ’malde’ vi tre låtar som jag gjort;

Dels en introlåt (ännu utan namn), ”Henna ska aller gaa” och ” n Vilhelm ”

 

Jätteroligt!

 

Fast, egentligen …och i förlängningen… tycker jag att vi behöver två gitarrister eller en gitarrist och en sångare till … sångaren (vem det nu blir) borde få fokusera på sången, tyck' ja'...och, vem vet - det blir det kanske nåt av det i framtiden, det får vi se .

 

Men, först av allt så får vi se om det blir nån fart, och börjar rulla på, för gubbarna i ’n halv kvarting’ …

 

/Håkan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards